Marka Peggy Porshen Cakes
#silnasłodkamarka, rozdział 1.
Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia cyklu #silnasłodkamarka od innej niż Peggy Porshen Cakes. To już klasyka, jeśli chodzi o wizerunek marki pracowni tortów artystycznych. Marka, która jest urzeczywistnieniem marzeń o własnej kawiarence, pojawiającej się na mapie smutnego dorosłego świata i rozświetlającej mrok słodkością. Jeśli się dobrze przyjrzysz, wpływy tej marki dostrzeżesz też w wielu polskich, powstałych w ostatnich latach, cukierniach.

Marka:
Peggy Porshen Cakes
Wyróżniający element:
Zestawienie wzorów i kolorów, wizualnie zapisane na "signature cake".

Signature cake najlepiej przetłumaczyć jako tort-autograf. Swój tort-autograf Peggy Porshen umieściła na okładce książki z 2007 roku, "Romantic Cakes". Użyła na nim delikatnych zdobień znanych z klasycznego angielskiego cukiernictwa, wzbogaconych o kolory: romantyczny róż, apetyczny czekoladowy brąz i, jako tło, ciepły krem. Wykorzystała więc, technicznie rzecz biorąc, absolutne podstawy dekoratorskiego rzemiosła, ale połączyła je w spójną całość, zaznaczając wyraźnie swój niepowtarzalny styl, który sprawdza się do dziś.
Co ciekawe, lukrowe wzory - falbanki i kółka znajdziemy praktycznie we wszystkim, co tworzy markę Peggy Porshen. Stanowią subtelną dekorację stron wszystkich jej kolejnych książek, szlaczki zdobią gzyms mebli w cukierni i tapicerkę krzeseł, oczywiście są też na markizach nad oknami londyńskiego butiku, na opakowaniach, serwetkach, a nawet na kolejnych produktach.
Kolory:
- różowy - romantyczny
- czekoladowy - smakowity
- kremowy - ciepły, błogi
Kolory marki Peggy Porshen Cakes wydają się być tak naturalne dla dekoracyjnych tortów, że są inspiracją dla wielu nowopowstających pracowni cukierniczych. Róż i brąz to pierwsze skojarzenia ze słodką romantyczną cukierenką. Prawda?
Marzenie o własnej kawiarence tkwi często w głowie jako obraz bajkowo różowej witryny, pełnej czekoladowych słodkości, w ciepłym słonecznym świetle... trochę jak w domku dla lalek, o którym śnią małe dziewczynki.
- złoty (ostatnio dopełnia albo zastępuje czekoladowy) - elegancki, ekskluzywny
Emocje:
Nie trudno określić emocje, które budzi marka Peggy Porshen.
To dziewczęca, niezmącona, radość (jak w bajce o księżniczce), to możliwość znalezienia się we śnie na jawie, chwila przyjemności, bezpieczna oaza pośród dorosłego skomplikowanego świata...
Wybierz się na wirtualny spacer i zobacz jak różowa kawiarenka wyróżnia się na tle deszczowego Londynu: Google Street View »

Przymiotniki:
- słodka
- romantyczna
- kobieca (lub raczej: dziewczęca)
- ekskluzywna
Butik Peggy Porshen to wymarzone miejsce romantycznych zaręczyn i sesji zdjęciowych (choć powstało przed szaleństwem Instgrama ;)).
Co warto wziąć dla siebie?
Czego możemy się uczyć od Peggy Porshen?
Na pewno konsekwencji. Zestaw wzorów i kolorów kojarzonych z marką (wszystkich razem albo tylko wybranych) pojawia się wszędzie gdzie pojawia się marka Peggy Porshen Cakes.
Zwróć uwagę, że w zachowaniu konsekwencji pomaga spory zestaw wzorów. Mówiąc krótko, jest z czego wybierać. Wielkanocne czekoladowe jajo udekorowane tylko różowymi kropkami jest dużo bardziej nowoczesne niż marka, jako całość, ale nadal jednoznacznie się z nią kojarzy. Pamiętaj jednak, że tak duża liczba elementów wymaga sporego wyczucia, niebezpiecznie oscylując na granicy kiczu i "przesłodzenia".
Upraszczanie. Im prościej, tym lepiej. W kontekście poprzedniego akapitu, pozornie mamy tu sprzeczność. Jednak na tę różnorodność składają się podstawowe, nieskomplikowane wzory. Pozwala to zachować spójność i wyrazistość marki oraz wygodnie je zastosować w wielu miejscach (od mar kizy przed sklepem po strony książek). Kluczem do sukcesu Peggy Porshen jest też upraszczanie samego procesu dekoracji - efektownie wykorzystuje techniki dekoratorskie, mistrzowsko łącząc lukier plastyczny z barwionym lukrem królewskim, stosując je wg oczywistego klucza: wybierz to, co łatwiejsze, szybsze, bardziej efektywne.
Ćwiczenie:
I na koniec, moje ulubione autorskie zadanie rozwijające kreatywność i świadomość własnej marki. Wyzwanie nie najłatwiejsze, ale zapewniam, że godne wysiłku. Sprawdź:
Zadanie:
Jeśli robisz dekoracyjne torty na zamówienie, zaprojektuj swój tort-autograf. Niech to będzie taki tort, który mógłby stać w witrynie Twojej cukierni jako jeden-jedyny, a będzie wyrażał wszystkie cechy Twojej marki: emocje i przymiotniki, jakimi mogłabyś tę markę opisać.
Zadanie z gwiazdką:
Niech Twój tort-autograf będzie przygotowany z myślą o Twoim idealnym kliencie. Jeśli chcesz pracować z biznesem, weź "na tapetę" np. jubileusz firmy, parami młodymi - tort weselny, robisz torty urodzinowe - dzieciakowy (ale unikaj modnych postaci z bajek).
Zadanie z dwiema gwiazdkami:
Idź o krok dalej i nadaj swojemu projektowi niepowtarzalny charakter. Zaprojektuj i dodaj do dekoracji idealne połączenia smakowe, wg powyższych kryteriów.
Nie robisz tortów, tylko np. dekorowane ciasteczka? Narysuj (albo wykonaj) ciasteczko-autograf. Pracujesz z czekoladą? Zestaw pralin... Jeśli wcale nie dekorujesz, bo jesteś cukiernikiem nie dekoratorem, zrób zadanie z dwiema gwiazdkami - dla Ciebie to będzie zadanie podstawowe.
Jeszcze więcej:
Jeśli chcesz dokładniej przyjrzeć się marce, zajrzyj tu:
www: https://www.peggyporschen.com/
facebook: https://www.facebook.com/PeggyPorschenCakes
instagram: https://www.instagram.com/peggyporschenofficial/
pinterest: https://www.pinterest.co.uk/peggyporschen/
google photos https://www.google.com/search?q=peggy...
Ciekawy wywiad (po angielsku): https://www.foodheavenmag.com
Komentarze (0)
Aby dodać swój komentarz - zaloguj się ».
Nie masz jeszcze konta? Załóż konto »
![]() | Agnieszka KlimczakPodpowiadam (przyszłym) właścicielkom "słodkich" firm jak godnie zarabiać i prowadzić firmę w zgodzie ze sobą. Pomogłam już setkom pasjonatów i zawodowych cukierników. Jako praktykująca od lat nauczycielka i świetna słuchaczka, umiem wspierać w rozwoju i trafnie identyfikować potrzeby. Wiem, że rozwiązania idealne nie istnieją. Ale są drogi na skróty. Wiem które warto wybierać, a których lepiej unikać. Moją największą pasją jest dzielenie się tą wiedzą.Przez kilkanaście lat własnej działalności gospodarczej (m.in. kawiarnia i pracownia tortów artystycznych) oraz dzięki doświadczeniu pracy na etacie, ukończonym studiom, kursom, szkoleniom, przeczytanym książkom i wnikliwej obserwacji rynku, zyskałam solidną wiedzę i potężną dawkę doświadczenia. Byłam dyrektorką i nauczycielką Akademii tortownia.pl. Jestem także autorką publikacji w branżowej prasie cukierniczej oraz wydawcą i redaktorką merytoryczną pierwszych w Polsce książek o dekoracjach cukierniczych. Skończyłam studium podyplomowe Mazowiecka Akademia Firm Rodzinnych (Family Business Academy) w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Firmę tortownia.pl prowadzę od 2006 roku. Więcej informacji o mnie... |
W Akademii tortownia.pl prowadzi szkolenia:

Kurs online: SŁODKA FIRMA bez obaw przed formalnościami i konkurencją

Indywidualne konsultacje: zakładam słodką firmę
Przeczytaj też:

Otwarty Festiwal Tortów Artystycznych 2015

O miłości do pieczenia,

10 lekcji z Akademii Sztuk Pięknych.

Słodkie tajemnice Bożeny Sikoń

#silnasłodkamarka w tortownia.pl
Kategorie: od pasji do profesji: moja słodka firma
- od pasji do profesji: moja słodka firma
(16) - przepisy, cukiernictwo
(8) - dekoracje cukiernicze
(20) - wydarzenia
(6) - słodkie opowieści
(19) - baza wiedzy: solidne rzemiosło
(19)
2023
(1) 2022
(1) 2021
(5) 2020
(1) 2019
(1) 2018
(5) 2017
(3) 2016
(2) 2015
(11) 2014
(6) 2013
(2) 2012
(1) 2011
(1) 2010
(2) 2007
(8)