zaloguj   |   załóż konto
sobota, 21 sierpnia 2021

Marka Peggy Porshen Cakes

#silnasłodkamarka, rozdział 1.


Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia cyklu #silnasłodkamarka od innej niż Peggy Porshen Cakes. To już klasyka, jeśli chodzi o wizerunek marki pracowni tortów artystycznych. Marka, która jest urzeczywistnieniem marzeń o własnej kawiarence, pojawiającej się na mapie smutnego dorosłego świata i rozświetlającej mrok słodkością. Jeśli się dobrze przyjrzysz, wpływy tej marki dostrzeżesz też w wielu polskich, powstałych w ostatnich latach, cukierniach.

Marka:

Peggy Porshen Cakes

Wyróżniający element:

Zestawienie wzorów i kolorów, wizualnie zapisane na "signature cake".

Signature cake najlepiej przetłumaczyć jako tort-autograf. Swój tort-autograf Peggy Porshen umieściła na okładce książki z 2007 roku, "Romantic Cakes". Użyła na nim delikatnych zdobień znanych z klasycznego angielskiego cukiernictwa, wzbogaconych o kolory: romantyczny róż, apetyczny czekoladowy brąz i, jako tło, ciepły krem. Wykorzystała więc, technicznie rzecz biorąc, absolutne podstawy dekoratorskiego rzemiosła, ale połączyła je w spójną całość, zaznaczając wyraźnie swój niepowtarzalny styl, który sprawdza się do dziś.

Co ciekawe, lukrowe wzory - falbanki i kółka znajdziemy praktycznie we wszystkim, co tworzy markę Peggy Porshen. Stanowią subtelną dekorację stron wszystkich jej kolejnych książek, szlaczki zdobią gzyms mebli w cukierni i tapicerkę krzeseł, oczywiście są też na markizach nad oknami londyńskiego butiku, na opakowaniach, serwetkach, a nawet na kolejnych produktach.

Kolory:

  • różowy - romantyczny
  • czekoladowy - smakowity
  • kremowy - ciepły, błogi

Kolory marki Peggy Porshen Cakes wydają się być tak naturalne dla dekoracyjnych tortów, że są inspiracją dla wielu nowopowstających pracowni cukierniczych. Róż i brąz to pierwsze skojarzenia ze słodką romantyczną cukierenką. Prawda?

Marzenie o własnej kawiarence tkwi często w głowie jako obraz bajkowo różowej witryny, pełnej czekoladowych słodkości, w ciepłym słonecznym świetle... trochę jak w domku dla lalek, o którym śnią małe dziewczynki.

  • złoty (ostatnio dopełnia albo zastępuje czekoladowy) - elegancki, ekskluzywny

Emocje:

Nie trudno określić emocje, które budzi marka Peggy Porshen.

To dziewczęca, niezmącona, radość (jak w bajce o księżniczce), to możliwość znalezienia się we śnie na jawie, chwila przyjemności, bezpieczna oaza pośród dorosłego skomplikowanego świata...

Wybierz się na wirtualny spacer i zobacz jak różowa kawiarenka wyróżnia się na tle deszczowego Londynu: Google Street View »

Przymiotniki:

  • słodka
  • romantyczna
  • kobieca (lub raczej: dziewczęca)
  • ekskluzywna

Butik Peggy Porshen to wymarzone miejsce romantycznych zaręczyn i sesji zdjęciowych (choć powstało przed szaleństwem Instgrama ;)).

Co warto wziąć dla siebie?

Czego możemy się uczyć od Peggy Porshen?

Na pewno konsekwencji. Zestaw wzorów i kolorów kojarzonych z marką (wszystkich razem albo tylko wybranych) pojawia się wszędzie gdzie pojawia się marka Peggy Porshen Cakes.

Zwróć uwagę, że w zachowaniu konsekwencji pomaga spory zestaw wzorów. Mówiąc krótko, jest z czego wybierać. Wielkanocne czekoladowe jajo udekorowane tylko różowymi kropkami jest dużo bardziej nowoczesne niż marka, jako całość, ale nadal jednoznacznie się z nią kojarzy. Pamiętaj jednak, że tak duża liczba elementów wymaga sporego wyczucia, niebezpiecznie oscylując na granicy kiczu i "przesłodzenia".

Upraszczanie. Im prościej, tym lepiej. W kontekście poprzedniego akapitu, pozornie mamy tu sprzeczność. Jednak na tę różnorodność składają się podstawowe, nieskomplikowane wzory. Pozwala to zachować spójność i wyrazistość marki oraz wygodnie je zastosować w wielu miejscach (od mar kizy przed sklepem po strony książek). Kluczem do sukcesu Peggy Porshen jest też upraszczanie samego procesu dekoracji - efektownie wykorzystuje techniki dekoratorskie, mistrzowsko łącząc lukier plastyczny z barwionym lukrem królewskim, stosując je wg oczywistego klucza: wybierz to, co łatwiejsze, szybsze, bardziej efektywne.

Ćwiczenie:

I na koniec, moje ulubione autorskie zadanie rozwijające kreatywność i świadomość własnej marki. Wyzwanie nie najłatwiejsze, ale zapewniam, że godne wysiłku. Sprawdź:

Zadanie:

Jeśli robisz dekoracyjne torty na zamówienie, zaprojektuj swój tort-autograf. Niech to będzie taki tort, który mógłby stać w witrynie Twojej cukierni jako jeden-jedyny, a będzie wyrażał wszystkie cechy Twojej marki: emocje i przymiotniki, jakimi mogłabyś tę markę opisać.

Zadanie z gwiazdką:

Niech Twój tort-autograf będzie przygotowany z myślą o Twoim idealnym kliencie. Jeśli chcesz pracować z biznesem, weź "na tapetę" np. jubileusz firmy, parami młodymi - tort weselny, robisz torty urodzinowe - dzieciakowy (ale unikaj modnych postaci z bajek).

Zadanie z dwiema gwiazdkami:

Idź o krok dalej i nadaj swojemu projektowi niepowtarzalny charakter. Zaprojektuj i dodaj do dekoracji idealne połączenia smakowe, wg powyższych kryteriów.

Nie robisz tortów, tylko np. dekorowane ciasteczka? Narysuj (albo wykonaj) ciasteczko-autograf. Pracujesz z czekoladą? Zestaw pralin... Jeśli wcale nie dekorujesz, bo jesteś cukiernikiem nie dekoratorem, zrób zadanie z dwiema gwiazdkami - dla Ciebie to będzie zadanie podstawowe.

Jeszcze więcej:

Jeśli chcesz dokładniej przyjrzeć się marce, zajrzyj tu:

www: https://www.peggyporschen.com/

facebook: https://www.facebook.com/PeggyPorschenCakes

instagram: https://www.instagram.com/peggyporschenofficial/

pinterest: https://www.pinterest.co.uk/peggyporschen/

google photos https://www.google.com/search?q=peggy...

Ciekawy wywiad (po angielsku): https://www.foodheavenmag.com



Komentarze (0)


Aby dodać swój komentarz - zaloguj się ».
Nie masz jeszcze konta? Załóż konto »

Agnieszka Klimczak

Podpowiadam (przyszłym) właścicielkom "słodkich" firm jak godnie zarabiać i prowadzić firmę w zgodzie ze sobą. Pomogłam już setkom pasjonatów i zawodowych cukierników. Jako praktykująca od lat nauczycielka i świetna słuchaczka, umiem wspierać w rozwoju i trafnie identyfikować potrzeby. Wiem, że rozwiązania idealne nie istnieją. Ale są drogi na skróty. Wiem które warto wybierać, a których lepiej unikać. Moją największą pasją jest dzielenie się tą wiedzą.
Przez kilkanaście lat własnej działalności gospodarczej (m.in. kawiarnia i pracownia tortów artystycznych) oraz dzięki doświadczeniu pracy na etacie, ukończonym studiom, kursom, szkoleniom, przeczytanym książkom i wnikliwej obserwacji rynku, zyskałam solidną wiedzę i potężną dawkę doświadczenia.
Byłam dyrektorką i nauczycielką Akademii tortownia.pl.
Jestem także autorką publikacji w branżowej prasie cukierniczej oraz wydawcą i redaktorką merytoryczną pierwszych w Polsce książek o dekoracjach cukierniczych.
Skończyłam studium podyplomowe Mazowiecka Akademia Firm Rodzinnych (Family Business Academy) w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Firmę tortownia.pl prowadzę od 2006 roku.

Więcej informacji o mnie...



W Akademii tortownia.pl prowadzi szkolenia:


Kurs online: SŁODKA FIRMA bez obaw przed formalnościami i konkurencją

Indywidualne konsultacje: zakładam słodką firmę




 Przeczytaj też:


Otwarty Festiwal Tortów Artystycznych 2015

O miłości do pieczenia,

10 lekcji z Akademii Sztuk Pięknych.

Słodkie tajemnice Bożeny Sikoń

#silnasłodkamarka w tortownia.pl


Kategorie: od pasji do profesji: moja słodka firma



Szukaj

Kategorie
Autorzy

Agnieszka
Klimczak

Tadeusz
Branecki

Bożena
Sikoń

oraz goście »

Archiwum bloga