zaloguj   |   załóż konto
czwartek, 5 sierpnia 2021

#silnasłodkamarka w tortownia.pl

Nadchodzi cała masa firmowych inspiracji!


Kiedy tworzysz swoją słodką firmę od podstaw, często piekąc w domowej kuchni, nie zawsze zastanawiasz się nad budowaniem marki. Trudno zaczynać z gotowym pomysłem na wszystko. Ale prawda jest też taka, że jeśli masz dobrze przemyślane podstawy, wiesz dlaczego zajmujesz się słodkościami, czyje i jakie potrzeby chcesz nimi zaspokajać, a przy tym jesteś konsekwentna w działaniu, autentyczna marka powstaje prawie naturalnie.

Prawie, bo Twoja świadomość jaka ta firma ma być i dla jakich odbiorców ją budujesz to jedno, a komunikowanie tego światu, to osobna bajka. Wymaga odważnych decyzji i konsekwencji.

Jak w innych twórczych dziedzinach, przy budowaniu marki dobrze jest szukać inspiracji. Nie chodzi oczywiście o to, żeby kopiować pomysły - to niezgodne z prawem i nieetyczne, a na dłuższą metę bez sensu, bo nie chcesz przecież tworzyć marnej kopii. (Tak uważam, że kopia zawsze będzie słaba, a tworzenie czegoś swojego jest fascynującą przygodą).
Warto jednak z uwagą obserwować doświadczone firmy i sprawdzać co robią dobrze, co w ich wizerunku nam się podoba, jakie metody możemy wykorzystywać u siebie. Co sprawia, że są "jakieś" - spójne, wyraziste i rozpoznawalne. Wbrew pozorom, nie ma na to gotowego przepisu. Silna marka to zawsze mieszanka różnych elementów, a czasem jeden wyraźny akcent, który definiuje wszystkie działania promocyjne.

Na całe szczęście, wokół nas jest sporo słodkich marek godnych podziwu, także w Polsce. Coraz częściej nowo powstające marki też robią ogromne wrażenie, choćby w mediach społecznościowych. Od dawna marzę o tym, żeby przybliżać Ci te najlepsze koncepcje. Tym artykułem zapowiadam cykl wpisów o słodkich markach, które przykuwają moją uwagę. Postaram się opowiedzieć o tym, co w nich cenię i dlaczego dają się zapamiętać, pokazując, na co warto zwrócić uwagę w budowie własnej marki. Będę też proponować proste ćwiczenia, które możesz wykonać, żeby pobudzić własną kreatywność w budowie swojej silnej marki.

Szukaj inspiracji tu, na blogu i, koniecznie pod #silnasłodkamarka na InstagramieFacebooku tortownia.pl (tam będzie jeszcze więcej treści).

A może jest marka, którą podziwiasz i chcesz, żebym o niej napisała? Koniecznie daj mi znać!

PS

A jeśli niektóre przykłady Cię onieśmielą, sprawdź jak długo powstawały. Zwróć uwagę, że na wykrystalizowanie się silnych autentycznych marek potrzeba zwykle czasu (liczonego w latach lub pokoleniach) i doświadczenia (w tym błędów, porażek i pomyłek). Jeśli więc jesteś na początku swojej drogi, nie zrażaj się, Wspaniała Kobieto!



Komentarze (0)


Aby dodać swój komentarz - zaloguj się ».
Nie masz jeszcze konta? Załóż konto »

Agnieszka Klimczak

Podpowiadam (przyszłym) właścicielkom "słodkich" firm jak godnie zarabiać i prowadzić firmę w zgodzie ze sobą. Pomogłam już setkom pasjonatów i zawodowych cukierników. Jako praktykująca od lat nauczycielka i świetna słuchaczka, umiem wspierać w rozwoju i trafnie identyfikować potrzeby. Wiem, że rozwiązania idealne nie istnieją. Ale są drogi na skróty. Wiem które warto wybierać, a których lepiej unikać. Moją największą pasją jest dzielenie się tą wiedzą.
Przez kilkanaście lat własnej działalności gospodarczej (m.in. kawiarnia i pracownia tortów artystycznych) oraz dzięki doświadczeniu pracy na etacie, ukończonym studiom, kursom, szkoleniom, przeczytanym książkom i wnikliwej obserwacji rynku, zyskałam solidną wiedzę i potężną dawkę doświadczenia.
Byłam dyrektorką i nauczycielką Akademii tortownia.pl.
Jestem także autorką publikacji w branżowej prasie cukierniczej oraz wydawcą i redaktorką merytoryczną pierwszych w Polsce książek o dekoracjach cukierniczych.
Skończyłam studium podyplomowe Mazowiecka Akademia Firm Rodzinnych (Family Business Academy) w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Firmę tortownia.pl prowadzę od 2006 roku.

Więcej informacji o mnie...



W Akademii tortownia.pl prowadzi szkolenia:


Kurs online: SŁODKA FIRMA bez obaw przed formalnościami i konkurencją

Indywidualne konsultacje: zakładam słodką firmę




 Przeczytaj też:


Lekarstwo na kryzys? Innowacje w słodkiej firmie.

Kumulacja pozytywnej energii,

Słodkie tajemnice Bożeny Sikoń

Przyjemność dzielenia się

Tort na duuuże przyjęcie


Kategorie: od pasji do profesji: moja słodka firma



Szukaj

Kategorie
Autorzy

Agnieszka
Klimczak

Tadeusz
Branecki

Bożena
Sikoń

oraz goście »

Archiwum bloga