#silnasłodkamarka w tortownia.pl
Nadchodzi cała masa firmowych inspiracji!

Kiedy tworzysz swoją słodką firmę od podstaw, często piekąc w domowej kuchni, nie zawsze zastanawiasz się nad budowaniem marki. Trudno zaczynać z gotowym pomysłem na wszystko. Ale prawda jest też taka, że jeśli masz dobrze przemyślane podstawy, wiesz dlaczego zajmujesz się słodkościami, czyje i jakie potrzeby chcesz nimi zaspokajać, a przy tym jesteś konsekwentna w działaniu, autentyczna marka powstaje prawie naturalnie.
Prawie, bo Twoja świadomość jaka ta firma ma być i dla jakich odbiorców ją budujesz to jedno, a komunikowanie tego światu, to osobna bajka. Wymaga odważnych decyzji i konsekwencji.
Jak w innych twórczych dziedzinach, przy budowaniu marki dobrze jest szukać inspiracji. Nie chodzi oczywiście o to, żeby kopiować pomysły - to niezgodne z prawem i nieetyczne, a na dłuższą metę bez sensu, bo nie chcesz przecież tworzyć marnej kopii. (Tak uważam, że kopia zawsze będzie słaba, a tworzenie czegoś swojego jest fascynującą przygodą).
Warto jednak z uwagą obserwować doświadczone firmy i sprawdzać co robią dobrze, co w ich wizerunku nam się podoba, jakie metody możemy wykorzystywać u siebie. Co sprawia, że są "jakieś" - spójne, wyraziste i rozpoznawalne. Wbrew pozorom, nie ma na to gotowego przepisu. Silna marka to zawsze mieszanka różnych elementów, a czasem jeden wyraźny akcent, który definiuje wszystkie działania promocyjne.
Na całe szczęście, wokół nas jest sporo słodkich marek godnych podziwu, także w Polsce. Coraz częściej nowo powstające marki też robią ogromne wrażenie, choćby w mediach społecznościowych. Od dawna marzę o tym, żeby przybliżać Ci te najlepsze koncepcje. Tym artykułem zapowiadam cykl wpisów o słodkich markach, które przykuwają moją uwagę. Postaram się opowiedzieć o tym, co w nich cenię i dlaczego dają się zapamiętać, pokazując, na co warto zwrócić uwagę w budowie własnej marki. Będę też proponować proste ćwiczenia, które możesz wykonać, żeby pobudzić własną kreatywność w budowie swojej silnej marki.
Szukaj inspiracji tu, na blogu i, koniecznie pod #silnasłodkamarka na Instagramie i Facebooku tortownia.pl (tam będzie jeszcze więcej treści).
A może jest marka, którą podziwiasz i chcesz, żebym o niej napisała? Koniecznie daj mi znać!
PS
A jeśli niektóre przykłady Cię onieśmielą, sprawdź jak długo powstawały. Zwróć uwagę, że na wykrystalizowanie się silnych autentycznych marek potrzeba zwykle czasu (liczonego w latach lub pokoleniach) i doświadczenia (w tym błędów, porażek i pomyłek). Jeśli więc jesteś na początku swojej drogi, nie zrażaj się, Wspaniała Kobieto!
Komentarze (0)
Aby dodać swój komentarz - zaloguj się ».
Nie masz jeszcze konta? Załóż konto »
![]() | Agnieszka KlimczakPodpowiadam (przyszłym) właścicielkom "słodkich" firm jak godnie zarabiać i prowadzić firmę w zgodzie ze sobą. Pomogłam już setkom pasjonatów i zawodowych cukierników. Jako praktykująca od lat nauczycielka i świetna słuchaczka, umiem wspierać w rozwoju i trafnie identyfikować potrzeby. Wiem, że rozwiązania idealne nie istnieją. Ale są drogi na skróty. Wiem które warto wybierać, a których lepiej unikać. Moją największą pasją jest dzielenie się tą wiedzą.Przez kilkanaście lat własnej działalności gospodarczej (m.in. kawiarnia i pracownia tortów artystycznych) oraz dzięki doświadczeniu pracy na etacie, ukończonym studiom, kursom, szkoleniom, przeczytanym książkom i wnikliwej obserwacji rynku, zyskałam solidną wiedzę i potężną dawkę doświadczenia. Byłam dyrektorką i nauczycielką Akademii tortownia.pl. Jestem także autorką publikacji w branżowej prasie cukierniczej oraz wydawcą i redaktorką merytoryczną pierwszych w Polsce książek o dekoracjach cukierniczych. Skończyłam studium podyplomowe Mazowiecka Akademia Firm Rodzinnych (Family Business Academy) w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Firmę tortownia.pl prowadzę od 2006 roku. Więcej informacji o mnie... |
W Akademii tortownia.pl prowadzi szkolenia:

Kurs online: SŁODKA FIRMA bez obaw przed formalnościami i konkurencją

Indywidualne konsultacje: zakładam słodką firmę
Przeczytaj też:

Lekarstwo na kryzys? Innowacje w słodkiej firmie.

Kumulacja pozytywnej energii,

Słodkie tajemnice Bożeny Sikoń

Przyjemność dzielenia się

Tort na duuuże przyjęcie
Kategorie: od pasji do profesji: moja słodka firma
- od pasji do profesji: moja słodka firma
(16) - przepisy, cukiernictwo
(8) - dekoracje cukiernicze
(20) - wydarzenia
(6) - słodkie opowieści
(19) - baza wiedzy: solidne rzemiosło
(19)
2023
(1) 2022
(1) 2021
(5) 2020
(1) 2019
(1) 2018
(5) 2017
(3) 2016
(2) 2015
(11) 2014
(6) 2013
(2) 2012
(1) 2011
(1) 2010
(2) 2007
(8)